søndag, februar 18

Hu kjøre mange mil!

Siri og meg tok turen fra vest te øst via sør! Siri tok vest-sør ruten og eg sko ta sør-øst ruten! Men når d blei sjåførskifte i sør, nærmere bestemt, ved gamlehuset te Kåre og Janne Skuland, punkterte Siri (eg må vel gjerne offentliggjøre en viss splid i skyldspørsmålet).
Resultatet blei ei lite planlagt øvenatting i Kristiansand. Me (eg) hadde kjørt ei mil på dette dekket i punktert tilstand, så Falken blei redningen! Men det gikk fint siden me då va kommet oss te residensen min i Kristiansand. Siden dekkfirmaene holder nattestengt, måtte vi altså vente til måråen.
Det va jo veldig kjekt å ver litt m naboane mine som eg då ikkje hadde sett på ei stonn. Utkvilte va me når Falken endele kom på plass. Me blei nok dagens samtaleemne i gadå kor eg bor. Ikkje ofte Falken komme å redde bila i nød der nei.
Men så kom me oss te Vianor i sørlandsparken. Di tog av dekket som måtte skiftas og kontrollerte i det via og det breia. Det viste seg at di ikkje hadde sånt dekk inne, så for at ting sko ver lovligt så måtte me altså bytta begge dekk framme (for kvinnelige lesara; like dekk på samme aksling). Men han inspiserte dekket vårt og antyda at det må ha vert en gradvis punktering. Dvs at det mest sannsynlig va ventilen som hadde svikta og han bytta dermed ventil og overhalte dekket innvendig og utvendig, satte det på plass igjen, lika godt så nytt, og ville ikkje ha någen penga for arbeidet! Flott Vianor, sørlandsparken!
Så då bar d østøve. Me kom fram og blei servert goe middag av Frode (søskenbarn fra Tjelta) og Marie (forlova m Frode, fra Haugesund). Di va jo heile grunnen for å dra te Bø in the first place.

Her lekte me oss i snøen, gikk tur opp te ei kjerka fra 1100 tallet (..?) og tog en tur innom kulturhuset.

Før me spiste goe mat på resturant og spelte Byer og Riddere mens me knaska på frukt og vaniljekesamfondÿ. Dagen før va me i Notodden på en kristen kafè. Søndagen tok me et någe raskt favel.

Siri e en kjempepersonlighet å ha med seg på tur! Tross någe sykdom hos undertegnende og Siri va d kanongøy! Trist at hu må ver hjemma når eg drar te Kina. Men me får ta d igjen en aen gang!

4 kommentarer:

Solveig sa...

Så gøy med blogginnlegg! Gleder meg til du kommer nå, har skjedd så mye jeg vil fortelle!

Tuddeluu..

Andrejazz sa...

Jeg tikker deg herved.
Jeg vet. Ganske idiotisk. Helt meningsloest faktisk. Men naa har du ingen vei utenom.
*moahaha!*
Les min blogg for instrukser.

PS. Morro aa vaere paa tur med deg, mister!

Susanne =) sa...

Du er herved tikket, Finn, en gang til..

Andrejazz sa...

Spørs nok om ikke det er på tide med et nytt innlegg på bloggen Finn...
jepp. Det er nok det.

Jeg venter i spenning.